آیا میدانید که نرم افزارهای کاربردی و مهم رشته مهندسی صنایع چیست ؟

مهندسی صنایع بدلیل آنکه یک رشته پرکاربرد و به نحوی میان رشته در بین رشته های مهندسی محسوب می شود، دامنه کاری گسترده ای دارد. از این رو نرم افزارهای متعددی در این حوزه قرار می گیرند که البته یادگیری همه آنها کاری بس دشوار می باشد. به همین منظور برخی از نرم افزارهایی که تقریبأ پرکاربردتر از سایر نرم افزارها است را در ادامه مطالب آورده ام...........................



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن اسفندیاری

استاندارد پرینس۲ نقش‌ها و مسئولیت‌ها رو خیلی دقیق تعریف می‌کنه، چون یه متودولوژیه. نقش‌هایی که تعریف کرده رو هم با رعایت شرایطی می‌شه تغییر داد. مثلا می‌شه بعضی‌هاشون رو شکست به چنتا، یا برعکس، چنتاشون رو با هم ترکیب کرد. مثلا دو نقش مدیر پروژه و مدیر تیم اجرایی رو می‌شه با هم ترکیب کرد؛ اگه پروژه کوچیک و ساده باشه. با این حال بعضی‌ها رو نمی‌شه با هم ترکیب کرد، مثلا مدیر ارشد (حامی) و مدیر پروژه.

تو حالت کلی کمترین تعداد افرادی که می‌تونن تو تیم مدیریت پروژه‌باشند دونفرن، مدیر پروژه و مدیر ارشد. بقیه رو می‌شه کامل با این دوتا ترکیب کرد. حالا سوال خیلی‌ها اینه که چرا نمی‌شه این دوتا رو با هم ترکیب کرد. مثلا اگه پروژه خیلی خیلی ساده و کوچیک باشه، چه دلیلی داره که دو نفر مسئولیت مدیریتی براش داشته باشن؟



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 18 آذر 1393برچسب:پروژه,مدیریت پروژه,کنترل پروژه,
ارسال توسط محسن اسفندیاری

 

Multiple Criteria Decision Making, MCDM

يکي از مباحث اخير که دانشجويان مديريت در داخل کشور به آن اهميت مي‌دهند مدلهای تصمیم گیری چند معیاره (MCDM) است.

در این گونه تصمیم گیریها چندین شاخص يا هدف که گاه با هم متضاد هستند در نظر گرفته می شوند. در زمینه مسایل سازمانی، در انتخاب استراتژی یک سازمان معیارهایی از قبیل درآمد سازمان در طی یک دوره، قیمت سهام سازمان، سهم بازاری، تصویر سازمان در جامعه و ... اگر در تصميم گيري با معيارهاي چندگانه MCDM منظور از معيار شاخص باشد آنرا به نام تصميم گيري با شاخص هاي چندگانه يا MADM مي‌شناسند و اگر منظور از معيارهاي چندگانه هدف باشد آن را به نام تصميم گيري با اهداف چندگانه MODM گويند.

برای ادمه تشریف بیارین ادمه مطلب...



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمدعلی شیخ محمدی

وقتی مساله برنامه‌ریزی استراتژیک مطرح می‌شود، کسب‌وکارهای کوچک در مقایسه با همتایان بزرگ خود، به راحتی می‌توانند خود را دست کم بگیرند و تصور کنند در جایگاه پایین‌تری قرار دارند.

پنج تفکر استراتژیک برای صاحبان کسب‌وکارهای کوچک شرکت‌های بزرگ می‌توانند حجم زیادی پول، تکنولوژی و پرسنل را برای برنامه‌ریزی کردن اختصاص دهند تا از دینامیک‌های متغیر فضای بازار سود ببرند. این برنامه‌ریزی‌ها مثل یک گوی شیشه‌ای باارزش هستند که البته همیشه هم تصویر درسaتی از فضای کسب‌وکار در آینده ارائه نمی‌دهند.



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن اسفندیاری

قابل توجه دانشجویان محترم

 

بازدید از دو شرکت ایران ترانسفوری و سیمان تهران

 

زمان : چهارشنبه 31/2/1393

جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09191912771 تماس بگیرید




تاریخ: چهار شنبه 24 ارديبهشت 1388برچسب:بازدید ,,
ارسال توسط امیر نقوی

پروژه و طرح عوامل ایجاد تغییر هستن. هر دو موقت هستن و خروجی منحصر به فرد دارن. حالا فرق این دوتا چیه؟ یه رویکرد نادرست اینه که وقتی عامل تغییر از حدی بزرگ‌تر باشه بهش بگن طرح و وقتی کوچک‌تر باشه بگن پروژه. این رویکرد زیاد درست نیست و تو این مطلب می‌خوام تفاوت‌های اساسی این دوتا رو بگم.

خروجی پروژه یه محصول، نتیجه یا خدماته که به طور کلی بهش می‌گیم محصول یا خروجی. محصول پروژه می‌تونه یه ساختمون باشه، یه نرم‌افزار، یه گزارش و امثال اون‌ها.

محصول یک یا چند پروژه بعد از تکمیل یه پتانسیل تغییر به وجود میارن و وقتی این پتانسیل بالفعل می‌شه، عملا یه «نتیجه» به وجود میاره. مثلا در مورد یه بیمارستان، خود ساختمونی که می‌سازیم می‌شه خروجی یا محصول کارمون. این خروجی پتانسیلی برای کارکرد داره که وقتی در کنار خروجی‌های دیگه‌ای مثل پرسنل بیمارستانی، احیانا سیستم تامین اجتماعی، بازاریابی و امثال اون‌ها قرار می‌گیره، «نتیجه»ای به وجود میاره: امکانات درمانی بیشتر برای مردم یا برای گروهی از مردم.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 18 فروردين 1393برچسب:پروژه,طرح,
ارسال توسط محسن اسفندیاری

نیکوس کازانتزاکیس نقل می کند که در دوران کودکی ، یک پیله کرم ابریشم را بر روی درختی می یابد، درست هنگامی که پروانه خود را برای خروج از پیله آماده می سازد . اندکی منتظر می ماند ، اما سرانجام چون خروج پروانه طول می کشد تصمیم می گیرد این فرآیند را شتاب بخشد . با حرارت دهان خود ...

4eab4e601ad94b3e67cce9d309e680b3_XL



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 4 بهمن 1392برچسب:,
ارسال توسط محسن اسفندیاری

اغلب اوقات کارفرمایان در ارتباطات خود با کارمندان‌شان دقت نمی‌کنند، آنها باید توجه داشته باشند که دقیقا همان چیزی را از کارمندانشان دریافت می‌کنند که به ایشان می‌دهند.
وقتی کارمندان شما می‌دانند که شما به آرای ایشان و به زندگی‌های‌شان توجه دارید، آنگاه احساس ارزشمندی بیشتری می‌کنند. آنها به نوبه خود، این توجه شما را به فرم یک
کارمند اختصاصی جبران می‌کنند و به شما احترام می‌گذارند. یک صاحب کسب و کار چه چیزی بیشتر از این می‌خواهد؟ اکنون، مساله تنها بر سر اطمینان حاصل کردن از این امر است که شما مشخصه‌ توجه و تمرکز مورد نیاز برای هدایت کارمندان را کسب کرده‌اید.
در ادامه مطالب پنج مشخصه بزرگ‌ترین مدیران کسب و کار امروز را ذکر می‌کنیم.



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 3 بهمن 1392برچسب:,
ارسال توسط محسن اسفندیاری

چند روز پیش یکی از دوستان در مورد بهترین مدارک بین المللی آی تی صحبت میکرد که من رو به فکر انداخت مطلب مشابهی در مورد گواهی‌های بین‌المللی مدیریت پروژه تهیه کنم تا شاید به درد شما دوستان بخوره.

 قبلش یه سوال مهم: چرا بریم دنبال گرفتن گواهی؟

به نظر خیلی‌ها این ماجرا به خاطر مدرک‌گراییه و ارزشی نداره. به نظر من هرچی که باشه، خیلی به افزایش دانش و مهارت‌هاتون کمک می‌کنه و به این خاطر خیلی با ارزشه. فقط باید مراقب باشین که اگه زیاد از حد به این ماجرا توجه کنین ممکنه از مسایل عملی فاصله بگیرین و تبدیل بشین به کارشناسی که فقط بلده حرفای قشنگ بزنه و کاری از دستش بر نمیاد!



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 23 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محسن اسفندیاری


سلام ...

دوستان و عزیزان گرامی خسته نباشید، امیدوارم روزهای ابری و طوفانی امتحانات رو با موفقیت پشت سر گذاشته باشین...

ما سعی داریم با هدف گرمتر شدن فضای وبلاگ در کنار اطلاع رسانی اخبار دانشگاه، ارائه مطالب درسـی و علمــی در حوزه مهندســی صنایــع، گذری هم به حوزه های دیگـر داشته و از مطالب عمومــی تر هم بهره مند باشیم .

امیواریم ما را در بهتر شدن فضای وبلاگ یاری نمایید. ارائه نظرات شما عزیزان برای ما انرژی بخش و راهنما خواهد بود .

 

در ادامه مطلب برای فاصله گرفتن از فضای امتحانات، توجه هنر دوستان را به یک اثر هنری جالب از هنرمند برزیلی به نام « نِلِه آزِوِدو» جلب می کنم .



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 10 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط

صفحه قبل 1 صفحه بعد